ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ПО ОРГАНІЗАЦІЇ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ОЦІНОК
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2025/340144Ключові слова:
управління ризиками, автомобільні перевезення, транспортний процес, терміни доставки, схоронність вантажуАнотація
Мета. Визначення підходів до управління ризиками в процесі автомобільного перевезення з урахуванням специфіки функціонування підприємств, а також у розробці новітніх пропозицій щодо управління ризиками у логістичній компанії. Автомобільний транспорт зазвичай застосовується для перевезень на короткі відстані, але в останні роки плечі постачання, особливо під час військових дій, збільшуються в рази. Його ключовими перевагами вважаються висока маневреність та можливість доставки вантажу безпосередньо «від дверей до дверей». Однак даний етап транспортування пов’язаний із низкою ризиків. Аналізуючи управління ризиками, варто наголосити на необхідності розробки комплексу заходів та програм, які сприяють ефективному прийняттю рішень для забезпечення транспортного процесу. З іншого боку, управління ризиками можна як діяльність, засновану на оцінці їх рівня. В обох випадках витрати, необхідні для досягнення необхідного рівня безпеки перевезень, впливають на ефективність керування транспортними операціями. Методи. Теорія ймовірності, методи математичної статистики, експертні оцінки, метод відносних переваг, моделі схемної надійності. Результати. Проведений аналіз ризиків, що виникають у процесі організації автомобільних перевезень, виділені специфічні ризики, що виникають під час виконання основних операцій транспортування автомобільним транспортом, проаналізовані аспекти управління ризиками автомобільних перевезень, а також методи прогнозування та оцінки ризиків; визначені основні етапи процесу прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності. Наукова новизна. Наукова новизна дослідження полягає у формалізації процесу визначення пріоритетів факторів оцінки ризиків при перевезенні автомобільним транспортом на окремому маршруті за допомогою методу відносних переваг Практична значимість. В останні роки на тлі різноманіття торговельно-економічних, а в останній час, й політично військових відносин між країнами, спостерігається явне зростання обсягів вантажоперевезень в автомобільному форматі. Стосовно України, особливо під час війни, це видно по різноманітним військовим, волонтерськім, гуманітарним перевезенням. Організація та виконання таких перевезень знаходяться під впливом безлічі факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Збільшується кількість ризиків, пов’язаних із координацією транспортного процесу та взаємодією з ринковими суб’єктами. Виникають складності із забезпеченням безперебійності та надійності перевезень, дотриманням термінів доставки, мінімізацією втрат та витрат. Вирішення цих проблем потребує вдосконалення управління матеріальними потоками в автомобільних перевезеннях, що безпосередньо впливає на формування конкурентних переваг автотранспортного підприємства.
Посилання
Митне регулювання при перевезенні масових вантажів: навчальний посібник / А. М. Окороков та ін. Дніпро: Лізунов Є. В., 2023. 254 с.
Ачкасова Л.М. Обгрунтування факторів ефективності перевезення вантажів. Економіка транспортного комплексу. 2015. Вип. 25. С. 145–153.
Калініченко Л.Л. Логістичний підхід до вибору виду транспортування вантажів/ ЕКОНОМІКА: реалії часу. 2015. № 2(18), С. 269–274.
Організація виконання вантажних і складських операцій: навчальний посібник / О. В. Лаврухін та ін. ; ред. С. В. Панченко. Харків : УкрДУЗТ, 2015. 181 с.
Перевезення негабаритних і великовагових вантажів у транспортних системах / А. М. Котенко та ін. Збірник наукових праць УкрДАЗТ. Експлуатація залізниць. 2014. № 145. С. 50–59.
Building models to optimize vehicle downtime in multimodal transportation / S. Razghonov et al. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2023. Vol. 3, no. 3(123). P. 68–76. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.283172.
Управління вантажними перевезеннями в умовах ризиків конкурентного середовища / П. В. Бех та ін. Системи та технології (правонаступник наукового журналу «Вісник Академії митної служби України». Серія: «Технічні науки»). 2021. Т. 1, № 61. С. 85–97.
Вступ до організації перевезень автомобільним транспортом: навчальний посібник / А. В. Сохацький та ін. Дніпро: Університет митної справи та фінансів. 2024. 186 с.
Концепція створення та розвитку гуманітарних хабів в Україні в умовах військової агресії / А. М. Окороков та ін. Транспортні системи та технології перевезень - Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна. 2022. № 23. С. 38–45. https://doi.org/10.15802/tstt2022/261650
Дослідження взаємодії автомобільного та річкового транспорту на портовому терміналі методом імітаційного моделювання / А. М. Окороков та ін. Транспортні системи та технології перевезень - Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна. 2020. № 20. С. 51-58. https://doi.org/10.15802/tstt2020/tstt2020/217402.
Pisz I., Łapuńka I. Uwarunkowania realizacji projektуw logistycznych w branży transport-spedycja-logistyka na przykładzie przewozu ładunkуw ponadnormatywnych. Logistyka. 2014. № 18. С. 5131–5155.
Transport i spedycja / M. Stajniak et al. 2nd ed. Poznań : Biblioteka Logistyka, 2008. 270 p.
Перевезення негабаритних вантажів. Трал Сервіс. URL: https://negabarit.com.ua/perevozki-negabaritnyh-gruzov/?lang=uk (дата звернення: 12.06.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).