ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ РОБОТІВ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ РЕЙКОВИХ КІЛ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2025/325483Ключові слова:
роботи, моніторинг технічного стану, рейкові кола, контроль параметрівАнотація
Мета. Метою роботи є проведення аналітичного огляду публікацій з використання роботів для інспектування інфраструктурних об‘єктів залізничного транспорту, розгляд проблем і перспектив розвитку робототехнічних комплексів на залізницях, а також формулювання можливих напрямків розробки мобільних роботів для моніторингу параметрів рейкових кіл. Методи. Вимірювання і аналіз параметрів сигнального струму рейкових кіл, автоматичної локомотивної сигналізації, зворотного тягового струму в рейках для своєчасного виявлення збоїв в роботі рейкових кіл. Результати. Визначено деякі можливі напрямки розробки мобільних роботів для моніторингу параметрів рейкових кіл Обладнання мобільного робота котушками АЛСН, супутниковою навігацією, радіозв'язком та пристроями автомашиніста забезпечить безпеку руху під час тестових поїздок по перегону. Застосування зазначених пристроїв і технологій легко реалізується шляхом використання відповідних систем аналогічно до існуючих на залізничному транспорті. Вимірювальна частина складається з пристроїв накопичення і запису сигналів рейкових кіл з одночасним записом положення системи на перегоні за сигналами від супутникової навігаційної системи, колісних датчиків та корегування результатів при проходженні границь блок-дільниць. Аналіз кодових параметрів сигнального струму дозволяє визначати сталі тенденції в їх зміні і, відповідно, передбачити виникнення збоїв. Контроль виконання шунтового режиму може бути реалізовано з застосуванням першої осі робота-платформи з нормативним електричним опором. Вимірювання диференційного струм і загального зворотного тягового струму в рейках дозволяє контролювати його спектральний склад, а також коефіцієнт асиметрії тягового струму в рейках. Зміни загального і диференційного струму в рейках при проходженні ізолюючих стиків дають інформацію про їх технічний стан. Мобільний робот може провести додаткові виміри на ізолюючих стиках при зупинці. Використання високочутливих сенсорів дозволить контролювати сигнальний струм в тональних рейкових колах. Практична значимість. Отримані результати можуть бути використані при розробці системи безперервного моніторингу рейкових кіл, що дозволить підвищити безпеку руху поїздів і зменшити експлуатаційні витрати. Запропонована методика дозволяє не тільки виявляти несправності в рейкових колах, але й прогнозувати їх стан, що дозволить більш ефективно планувати технічне обслуговування та знизити ризики збоїв у їх роботі.
Посилання
Rahman M., Liu H., Cardenas I. D., Starr A., Hall A., Anderson R. // A review on the prospects of mobile manipulators for smart maintenance of railway track. Applied Sciences, - 2023, - 13(11), - 6484.
Kumar A., Harsha S. P. A systematic literature review of defect detection in railways using machine vision-based inspection methods // International Journal of Transportation Science and Technology, 2024.
Bhushan M., Sujay S., Tushar B., Chitra P. Automated vehicle for railway track fault detection // In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2017, Vol. 263, No. 5, P. 052045.
AutoScan – Rail inspection by autonomous systems [Електронний ресурс]. URL: https://cordis.europa.eu/project/id/720506/it.
Trivedi M.M., Ng K.C., Lassiter N., Capella R. New Generation of Multirobot Systems // In Proceedings of the SMC’98 Conference Proceedings, 1998 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (Cat. No.98CH36218), San Diego, CA, USA, 1998; - Vol. 4, - P. 3342–3346.
Ranganathan P., Olson E. Automated Safety Inspection of Grade Crossings // In Proceedings of the 2010 IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems, Taipei, Taiwan, 2010, - P. 2149–2154.
Santur Y., Karakose M., Akin E. A New Rail Inspection Method Based on Deep Learning Using Laser Cameras // In Proceedings of the 2017 International Artificial Intelligence and Data Processing Symposium (IDAP), Malatya, Turkey, 2017, - P. 1–6.
Mobile Robotic Inspection for Railway Infrastructures. [Електронний ресурс]. URL: https://www.loccioni.com /en/railway.
Innovation & Technology. [Електронний ресурс]. URL: https://www.voestalpine.com/blog/ en/innovation-technology.
Robotic inspection for rail transport. [Електронний ресурс]. URL https://www.anybotics.com /industries/robotic-inspection-railway-transportation.
Webinar. [Електронний ресурс]. URL: https://www.dvvmedia-webinar.com.
Havryliuk V. ANFIS Based Detecting of Signal Disturbances in Audio Frequency Track Circuits, - 2020 IEEE 2nd International Conference on System Analysis & Intelligent Computing (SAIC), Kyiv, Ukraine, - 2020, - P. 1-6.
ЦШ/0042. Пристрої сигналізації, централізації та блокування. Технологія обслуговування, затверджена наказом Державної адміністрації залізничного транспорту України від 26.04.2006 № 347-ЦЗ.
Havryliuk V. Sensitivity of the model of traction current distribution in rails to variability in impedances and admittances of the rail network // Internat. Symp. EMC Europe, Brugge, Belgium, - 2024, - P. 362-367
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).