ДОСЛІДЖЕННЯ РОБОТИ ВАНТАЖНОЇ СТАНЦІЇ З РОЗВАНТАЖЕННЯ ЗАЛІЗОРУДНОЇ СИРОВИНИ У ПЕРІОД НЕГАТИВНИХ ТЕМПЕРАТУР З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ МОДЕЛЮВАННЯ «DATA MINNING»
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2025/325505Ключові слова:
вантажна станція, розвантажувальний комплекс, гаражі розморожування, залізорудна сировина, тривалість розморожування, технологічний параметр, вихідний параметр, регресійна модельАнотація
Мета. На сучасному етапі робота вантажної станції з розвантаження залізорудної сировини у період негативних температур відбувається в динамічних умовах, що призводить до низької ефективності взаємодії вантажної станції і розвантажувального комплексу. У зв’язку з впливом на процес розморожування залізорудної сировини дуже великої кількості факторів, які включають фізико – механічні властивості, показники тривалості та температури на всіх етапах процесу транспортування та розморожування залізорудної сировини, традиційні методи досліджень не дають достатньо надійних результатів. Дане положення ускладнює процес прийому та розвантаження маршрутних поїздів з залізорудною сировиною, призводить до значних, додаткових енерговитрат і виробничих втрат. Для дослідження складного, багатофакторного процесу розморожування і розвантаження залізорудної сировини у вагонах використано технологію моделювання «Data mining». На першому етапі дослідження на основі моделювання процесу з урахуванням всіх діючих факторів, вхідним параметром процесу розморожування залізорудної сировини у вагонах прийнята глибина входження вимірювального стрижня в змерзлу сировину, а в якості критерію - маса залишків залізорудної сировини у вагоні після розвантаження. Статистичні дані отримані на основі проведеного широкого виробничого експерименту були оброблені методом глибокого розвідувального аналізу, в результаті якого виявлено основні закономірності впливу факторів на масу залишків залізорудної сировини у вагоні та розроблено регресійну модель. Методи дослідження. При проведенні наукових досліджень використовувалися методи: аналізу і синтезу для дослідження питання та наукових публікацій стосовно дослідження роботи вантажної станції з розвантаження залізорудної сировини у період негативних температур; планування експерименту - для отримання багатомірного масиву даних; метод моделювання «Data mining» - для обробки багатомірного масиву даних, отримання кореляційних залежностей технологічних параметрів роботи вантажної станції і гаражів розморожування. Результати. Робота присвячена вирішенню науково-технічної проблеми дослідження роботи вантажної станції з розвантаження залізорудної сировини у вагонах у період негативних температур. В результаті проведених досліджень визначена закономірность коливання тривалості розморожування залізорудної сировини у вагонах в залежності від зміни кількісних показників зовнішніх факторів і технологічних параметрів. Наукова новизна. Спільний вплив розглянутих факторів на масу залишків залізорудної сировини у вагонах після розморожування та розвантаження досліджено із застосуванням методу Монте – Карло. Встановлено можливість науково обґрунтованого коригування маси залишків залізорудної сировини у вагонах після розморожування на основі використаного методологічного підходу. Практична значимість. Дослідженнями встановлено, що процес розморожування залізорудної сировини у вагонах визначається трьома основними факторами: вхідним параметром процесу розморожування залізорудної сировини – глибиною входження вимірювального стрижня у змерзлу сировину, технологічним параметром – тривалістю розморожування залізорудної сировини у вагонах і вихідним параметром – масою залишків залізорудної сировини у вагоні після розвантаження. Отже, визначаючи закономірності зміни вказаних факторів представляється можливим встановити тривалість розморожування залізорудної сировини у вагонах.
Посилання
Fomin, O., Lovska, A., Dzhenchako, V., Zhylinkov, O., Fomina, A., & Lytvynenko, A. (2022). Determining the features of temperature influence on the load-bearing structure of a hopper car with a composite cladding when transporting pellets to metallurgical enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7(115), 32 - 41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251300; http://journals.uran.ua/eejet/article/view/251300.
Дженчако В.Г. Оптимізація взаємодії вантажної станції, гаражів розморожування і розвантажувального комплексу агломераційної фабрики при вивантаженні масової сировини / В. Г. Дженчако // Наука і виробництво: Міжвузівський тематичний збірник наукових праць. – 2021. – № 24. – С. 272 – 284. http://sap.pstu.edu/article/view/250774
Дженчако В.Г. Розробка методу оцінки пропускної спроможності гаражів розморожування транспортної системи промислового підприємства / В. Г. Дженчако // Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна «Транспортні системи та технології перевезень». Вип. 22. – 2021. – С. 21 – 27. https://doi.org/10.15802/tstt2021/247879
Дженчако В.Г. Підвищення ефективності перевезення масової сировини на промислові підприємства у зимовий період / В.Г. Дженчако // Наука і виробництво: Міжвузівський тематичний збірник наукових праць. – 2019. – № 21. – С. 224 – 237. http://eir.pstu.edu/handle/123456789/24835
Дженчако В.Г. Ідентифікація функцій транспортно-вантажного комплексу промислового підприємства / В.Г. Дженчако, Г.В. Маслак Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна «Транспортні системи та технології перевезень», 2022. – Вип. 24. С. 21 - 27. http://tstt.diit.edu.ua/article/view/272055
Дженчако В.Г. Функціональний аналіз роботи розвантажувального комплексу транспортної системи металургійного підприємства / В.Г. Дженчако, Г.В. Маслак, О.С. Завгородній // Наука і виробництво: Міжвузівський тематичний збірник наукових праць. – Маріуполь, 2023. - Вип. № 25. С. 142-151. http://sap.pstu.edu/issue/view/17020
Дженчако В.Г. Оцінка експлуатаційних показників функціонування транспортно-вантажного комплексу агломераційної фабрики в умовах змінного середовища / В.Г. Дженчако, Г.В. Маслак, М.В. Хара, О.Ю. Нетребко // Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна «Транспортні системи та технології перевезень», 2023. – Вип. 26. С. 37 - 44. http://tstt.diit.edu.ua/issue/current
Дженчако В.Г. Ідентифікація режимів роботи гаражів розморожування вантажної станції промислового підприємства у динамічних умовах / В.Г. Дженчако, А.В. Дженчако, Р.Д. Чучмай, М.Л. Янгічер // Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна «Транспортні системи та технології перевезень», 2024. – Вип. 27. С. 55 - 61. https://tstt.ust.edu.ua/article/view/307376/298886
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).