АНАЛІЗ КОНСТРУКЦІЇ ОБХІДНИХ КОЛІЙ В СОРТУВАЛЬНИХ ПАРКАХ ТА ЇХ АВТОМАТИЗОВАНЕ ПРОЕКТУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/tstt2025/325346

Ключові слова:

сортувальна гірка, обхідна колія, міжколійна відстань, габаритна лінія, гіркова горловина

Анотація

Мета. Сортувальні станції на залізницях України побудовані у 30-х роках та у середині минулого сторіччя. Розвиток гіркових горловин сортувальних парків відбувався під впливом появи нової техніки, впровадження якої висунуло нові вимоги до елементів плану та призвело до розвитку напрямків комплексного підходу до проектування плану і профілю з урахуванням динаміки скочування вагонів. Не дивлячись на існуючі здобутки вчених, які досліджували ці питання, проблеми оптимізації конструкції плану залишаються актуальними і в даний час, тому метою дослідження є пошук способів скорочення довжини гіркових горловин сортувальних парків. Методи. В процесі дослідження використані методи імітаційного моделювання для отримання ліній габаритних відстаней проходження рухомого складу. Для визначення довжин розрахункових елементів використані методи аналітичної геометрії. Результати. Розглянуто принципові схеми примикання обхідних колій у гіркових горловинах та виконано розрахунок їх геометричних параметрів за умови влаштування прямолінійних з'їздів. Встановлено діапазон скорочення довжини стрілочної горловини за рахунок зменшення міжколійної відстані у випадку примикання обхідної колії до частини колій пучка. Розглянуто можливість укладання суміжних стрілочних переводів хрестовинами назустріч без улаштування вставки між ними без можливості паралельного руху обхідної та спускною коліями. Виконано порівняння схем примикання обхідної колії з укладанням перехресного з'їзду та без нього і встановлено, що скорочення довжини горловини досягається саме при укладанні перехресного з'їзду та необхідності укладання двох додаткових стрілочних переводів. Виконано аналіз принципових схем укладання криволінійних з'їздів примикання обхідних колій. Визначити положення стрілочних переводів у таких з'їздах та розрахувати параметри з’єднань аналітичним способом неможливо, тому розрахунки виконано з використанням програмного комплексу, розглянутого в роботі [14]. Наукова новизна. Вперше виконано аналіз конструкції схем примикання обхідних колій до сортувальних колій. Практична значимість. Отримані в роботі результати можуть бути використані у якості вихідних даних для подальшого дослідження взаємодії окремих елементів сортувальних гірок, у пошуку способів зменшення їх довжини та при вирішенні задачі розробки автоматизованої системи оптимального проектування плану гіркових горловин.

Посилання

Образцов В. Н. Станции и узлы. Часть ІІ. Москва : Трансжелдориздат, 1938. 492 с.

Рогинский Н. О., Родимов Б. А., Зубрилин Г. И. Механизация сортировочных горок. Москва : Трансжелдориздат, 1949. 248 с.

Бузанов С. П., Карпов А. М., Рыцарев М. А. Проектирование механизированных и автоматизированных сортировочных устройств. Москва : Трансп., 1965. 232 с.

Земблинов С. В., Страковский И. И. Альбом схем элементов станций и узлов (учебное пособие). Москва : Трансжелдориздат, 1962. 90 с.

Родимов Б. А., Павлов В. Е., Прокинова В. Д. Проектирование механизированных и автоматизированных сортировочных горок. Москва : Трансп., 1980. 97 с.

Конструкции и параметры стрелочных горловин автоматизированных и механизированных сортировочных горок: Альбом схем. Ленинград : Гипротранссигналсвязь, 1983. 75 с.

Правила и нормы проектирования сортировочных устройств на железных дорогах Союза ССР. ВСН 207 – 89. Москва . Трансп., 1992. 104 с.

Муха Ю. А., Тишков Л. Б., Шейкин В. П. Пособие по применению правил и норм проектирования сортировочных устройств. Москва : Трансп., 1994. 220 с.

Колесник А. І. Удосконалення конструкції плану та профілю гірок з метою підвищення ефективності сортувального процесу : Дисертація на здобуття наукового ступеню кандидата технічних наук. Дніпропетровськ, 2014. 150 с.

ГБН В.2.3-37472062-1:2012. Споруди транспорту. Сортувальні пристрої залізниць. Норми проектування. Чинні від 2013-01-17. Вид. офіц. Київ : М-во інфраструктури України, 2012. 112 с.

ДБН В.2.3-19-2018 Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Чинні від 2018 28-09. Вид. офіц. Київ: Мін-во регіонального розвитку та будівництва України, 2018. 126 с.

ДСТУ Б В.2.3-29:2011. Габарити наближення будівель і рухомого складу залізниць колії 1520 (1524) мм. На заміну ГОСТ 9238-83 ; чинний від 2012-12-01. Вид. офіц. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2012. 50 с.

Аналіз існуючих методів розрахунку положення граничних стовпчиків / Д. М. Козаченко та ін. Транспортні системи і технології перевезень. 2022. № 24. С. 75–80.

Автоматизація розрахунку положення граничного стовпчика між суміжними коліями різної конструкції. Д. М. Козаченко та ін. Транспортні системи і технології перевезень. 2023. № 25. С. 84–91.

ЦП-0269. Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України. На заміну ЦП-0138; чинна від 2012-05-01. Вид. офіц. Київ: Трансп. України, 2012. 456 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-27

Як цитувати

БЕРЕЗОВИЙ, М. І., БОЖКО, М. П., МАЛАШКІН, В. В., БОЛВАНОВСЬКА, Т. В., & МАЗУРЕНКО, О. О. (2025). АНАЛІЗ КОНСТРУКЦІЇ ОБХІДНИХ КОЛІЙ В СОРТУВАЛЬНИХ ПАРКАХ ТА ЇХ АВТОМАТИЗОВАНЕ ПРОЕКТУВАННЯ . Транспортні системи та технології перевезень, (29), 5–13. https://doi.org/10.15802/tstt2025/325346

Номер

Розділ

Статті