ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДХОДІВ ДО РОЗСТАНОВКИ ПАСАЖИРСЬКИХ СУДЕН ЗА НАПРЯМКАМИ ЇХ РОБОТИ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ФЛОТУ СУДНОПЛАВНОЇ КОМПАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2023/284493Ключові слова:
пасажири, пасажирські судна, флот, судноплавна компаніяАнотація
Анотація. Метою статті є вирішення завдання розстановки пасажирського флоту та удосконалення планування роботи флоту судноплавної компанії. Для досягнення мети були вивченні можливі умови експлуатації пасажирського флоту; розроблені підходи, які дозволять з урахуванням різних видів плавання, різних напрямків роботи, розмірів суден, а також можливості поповнення флоту отримати максимальне значення фінансового результату при розстановці пасажирського флоту судноплавної компанії, що зробило можливим удосконалити планування роботи пасажирського флоту судноплавної компанії. Процес управління судноплавним підприємством є безперервною розробкою управлінських рішень, від яких в значній мірі залежить кінцевий результат роботи будь-якої компанії. Це особливо важливо для судноплавства, яке функціонує в умовах значної динаміки як зовнішньої середи так і безпосередньо виробництва транспортних процесів. Запропоноване рішення дозволить судноплавній компанії ефективно розташувати свій флот, отримати максимальній фінансовий результат з урахуванням умов перевезень та роботи суден різних видів плавання, форм організації перевезень, різних типів суден, маршрутів, а також враховує можливість поповнення флоту судноплавного підприємства у разі, якщо його потенційна провізна здатність не перевищує обсягу транспортної роботи. Одним з найважливіших напрямів роботи судноплавної компанії є планування та оптимізація використання ресурсів підприємства. Судноплавна компанія прагне максимуму фінансового результату від виконаної роботи. Якщо розглядати «зовнішнє середовище» як суб’єкт управління, який також приймає рішення, що відповідають варіантам можливої структури пасажиропотоків, то такого роду завдання може бути формалізоване і представлене у вигляді матричної гри. Характерною умовою є те, що кожна сторона не має відомостей про рішення іншої. Таким чином, реалізується принцип максиміну (мінімаксу) у конфліктній ситуації. Значення гри визначає математичне очікування виграшу першого гравця, тобто значення фінансового результату, яке слід прийняти як планове. В результаті прогноз результатів діяльності судноплавної компанії відображатиме виробничі можливості «зовнішнього середовища» (другого гравця) та умови, в яких йому доведеться працювати. Запропонований підхід може також бути використаний для визначення величин планових показників інших підприємств морського транспорту – портів, судноремонтних заводів, а також нормативів транспортної роботи; розробці програми поповнення (списання) флоту судноплавної компанії; визначенні тарифної політики, пов’язаної з перевезенням пасажирів у регіоні діяльності судноплавної компанії.
Посилання
Белов, О. А. Аналитический обзор факторов эффективной эксплуатации морского транспорта. [Электрон. ресурс] / О. А. Белов // Техническая эксплуатация водного транспорта: проблемы и пути развития. – 2019. – №1-1.5-9
Кириченко, В. О. Метод підвищення ефективності експлуатації засобів транспорту на основі автоматизації процесу. [Текст] / В. О. Кириченко, І. В. Трофименко, Ю. Є. Шапран, // Телекомунікаційні та інформаційні технології - 2017. - № 2. – С. 82-86.
Китов А.Г., Самсонов Р.И., Чуплігин Г.Н. Проблемы оперативного управления и планирования работы флота в современных судоходных компаниях //TRANSPORT BUSINESS: Зб. наук. праць. – - Вип 3. 2017 - C 35-47.
Тимощук Е.Н. Особенности планирования в процессе управлении судоходной компанией// Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони № 3 (30)/2017. - C 99-102.
Кириллова Е.В. Теоретичні основи управління роботою флоту у транспортно-технологічних системах: дис.... д-ра техн. наук: 05.22. 01–транспортні системи/Кириллова Олена Вікторівна; Одес. нац. мор. ун-т
Вишневский Д.О. Система формирования расписаний в линейном судоходстве // Вісник Одеського національного морського університету: Зб. наук. праць. – Одеса: ОНМУ, - Вип 36. - C 35-47.
Вишневский Д.О. Формирование схем движения судов и расстановка флота в линейном судоходстве // Вісник Одеського національного морського університету: Зб. наук. праць. – Одеса: ОНМУ, - Вип 3 (39). - C 256-262.
Вишневский Д.О. Обоснование состава участков для организации работы судов на линии // Сборник научных трудов по материалам международной научно-практической конференции “Современные направления теоретических и прикладных исследований `2013”. – Одесса: ОНМУ 2013. – Том 1. Вып 3 - С.54-58.
Вишневский Д.О. Обоснование состава флота для организации его работы на линии // Судовождение: Зб. наук. праць. – Одеса: ОНМА, - Вип 22. - C 58-65.
Боровик, С. С. Модель задачі оптимального розподілу пасажирського флоту за маршрутами. [Текст] / С. С. Боровик. // Вісник Херсонського національного технічного університету. - 2020. - № 3 (74) – С. 11-18
Экономико-математические методы и модели в управлении морским транспортом: Учебник студентов морских вузов /Е.Н. Воевудский, Н.А. Коневцева, Г.С. Махуренко, И.П. Тарасова; / Под ред. Е.Н. Воевудского. - М.: Транспорт, 1988. - 384 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).